Underkänd/ ångest

Hej allesammans! 
 
Ska jag vara ärlig så har jag nog inte mått så dåligt som jag gjort under 9 veckors praktik. 
 
Jag fick praktik på medicin avdelningen 61 i halmstad. Första 2 veckorna blir jag sjuk och missar den första viktiga delen av praktiken. Sen kommer jag tillbaka och jag trivs inte alls, min handledare låter mig inte få möjlighet till att lära mig, får inte prova på att lägga om Infarter som CVK, får inte möjlighet att lära mig tekniken hur man spolar en CVK. Varpå jag förklarar för handledaren att jag lär mig genom att göra saker praktiskt och inte så mycket genom att titta på. Hon säger att hon ska tänka på det. Händer inget. 
 
Sen förklarar jag för henne att jag behöver lite tid på mig att räkna ut ordinationer och beräkna hur mycket patienten ska ha av en tablett, jag får inte riktigt möjlighet till det då hon avbryter mig och säger svaret. 
 
Sen på mittbedömningen säger min handledare att hon tycker jag är alldeles för självständig och bara springer iväg. Ja katastrof! Så jag gjorde så hädanefter att jag satt och väntade på handledaren tills jag kunde säga ” Jag går på toa, kanske behöver bajsa så du vet” Haha jag sa så bokstavligen! 
 
Ja varje gång jag skulle göra något så jag till handledaren. 
 
Sen nu igår hade jag slutbedömning och då säger min huvudhandledare att jag inte förstår ordinationer och att jag missat en tablett vid iordningställande av tabletter. Samt att jag var för lite självständig. 
 
Handledaren sa att jag missat tablett 2 gånger på slutbedömningen och detta var innan mittbedömningen, då kunde hon nämnt det på mittbedömningen så jag fått en chans att arbeta på det. 
 
Ja sen när läraren ringer nästa dag för att han behövde prata med en kollega och se om jag skulle bli godkänd eller inte. Han säger då ja din huvudhandledare sa att det var 4 gånger. Men jag vet att det är 2 gånger och jag har ju inte delat ut tabletter utan att dubbelkolla med handledaren. 
Läraren går på och hackar på mig också att ja  du har ju bara haft 2-3  patienter som också är underkant, men det är ju för att jag har varit sjuk och då är 2-3 ändå lagom. 
 
Ja så jag blev underkänd! Utan att ha fått en chans till att förbättra det. Jag har ångest och mår skit just nu. Plus att jag har behövt jobba dubbelpass och 2 veckor i streck utan vila för att ta igen dessa timmar jag missat pga sjukdom. Allt det slitet för att sedan bli underkänd. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Väldigt trist Emely, vad händer nu då? Hoppas det löser sig, inte ge upp iallfall

Svar: Hej! Jag ska på möte med rektorn och läraren nästa torsdag, sen får jag se vad som händer därefter. Nej det gör jag inte! 😄
Emely

2 Anonym:

Hej, länge sen du uppdaterat bloggen, hur har det gått? Hälsningar en T5.

Svar: Hej! Ja självklart ska du få en uppdatering☺️ Det ligger ett nytt inlägg uppe nu! Kram!
Emely

3 Anonym:

Hej, länge sen du uppdaterat bloggen, hur har det gått? Hälsningar en t5.

Kommentera här: