Slutbedömning på sista veckan.

 Igår på praktiken hände en hel del spännande saker. Jag hade ansvar för en patient, då det är det man ska i termin 2 på VFU. 
Då det inte hände så värst mycket med min patient under dagen tänkte jag att jag lika bra kunde passa på att följa med på när en patient fick Gips! tyckte det var roligt att se, man får ju passa på under praktiken för sen när man kommer ut och jobbar finns inte den möjligheten. 
 
Jag har ju även testat på att sätta pvk, men jag har misslyckats de två gångerna jag försökt. Första gången var patienten svårstucken och kärlen rullade sig när man stack. Andra gången så var det att jag stack lite för djupt eller att jag missade kärlet. Båda gångerna fick vi kalla på stickhjälp då både jag och den som handledde mig inte kunde få rätt på det. 
 
Sen i slutet av dagen hade jag slutbedömning och jag upplevde att jag kände mig ganska säker ändå på att klara praktiken. Vi gick igenom en mall och mål och sen sa läraren de magiska orden! " Du är godkänd" 
 
Så skönt😊 Nu har jag bara två dagar kvar på praktiken! 

Kommentera här: