Sista kursen :)

 
 
Nu är vi inne på sista kursen innan ett nytt år, det känns helt galet att det redan har gått ett år sedan jag började på Halmstad. Jag tänkte i början av året, vad har jag gjort, skulle jag ha stannat kvar i Jönköping. Gjorde jag rätt beslut var helt enkelt det jag tvivlade på. 
 
Nu efter ett år är jag helt 100% på att jag valde rätt i att byta till Halmstads universitet. Jag har bara denna kursen kvar att klara sen har jag gått igenom hela första året utan en enda omtenta. Håll tummarna på att jag klarar Kommunikation och relationer inom omvårdnad samt Läkemedelsberäkning som ingår i den kursen. 
 
Igår hade vi kursintrodukion på kursen Kommunikation, men när jag vaknade vräkte snön ner och läste på nyheterna om olyckor på olyckor och att E4 var avstängd sen E6:an. Jag bestämde mig för att överväga nytta mot riskerna med att försöka ge sig ut i trafikkaoset. Får sån ångest när jag inte kan gå till en lektion som är obligatorisk eller en viktig lektion, men jag ville inte riskera att hamna i vägbanan. Så jag mejlade läraren om detta och det gick bra då det var fler än jag som hade svårigheter att ta sig fram under morgontrafiken. 
 
Idag har vi läkemedelsberäkning på skolan, ska bli spännande samtidigt som det känns lite jobbigt med matematik, men det ska nog gå bra! 
 
Tänk om exakt en vecka och 4 dagar är det julafton! 

Kommentera här: