Så skönt med ledigt

Efter 5 veckors farande fram och tillbaka till Halmstads sjukhus, tidiga morgnar och sena kvällar för att sedan gå upp tidigt igen. Det farande nästan varje dag tog en hel del energi känner jag nu när jag varit ledig i 5 dagar, har nog aldrig varit så segstartad och sega dagar som nu. Känner att hjärnan behöver vila ut, sovmorgnar och slippa fara fram och tillbaka. 
 
Det är inte billigt iheller att pendla varje dag 1 timme, bensinen har kostat cirka 700/vecka. Får fundera på hur jag ska göra i Termin 4:a när vi har 9 veckors praktik. 
 
Skolan börjar den 2/1 och den 12/1 ska vi ha tenta i Läkemedelsberäkning och först kände jag sådan ångest över detta. Nu när jag tvingat mig själv att sitta med det 1-2 timmar om dagen så har det börjat klarna och jag börjar känna mig mer säker. 
 
Sen har jag haft tankarna på utomlands praktik senare i utbildningen. Är det någon av er som har erfarenhet av det och som skulle vilja berätta så vill jag gärna höra! 
 
God Fortsättning 😄
 
 
 
 
 

Kommentera här: