Teknik och äldre

Hej. 
 
Igår träffades jag och mina gruppkompisar som vi ska ha vårt seminarium tillsammans. Seminariumet är ett Ämnesseminarium och handlar om att man får ett visst ämne. 
 
Vi fick tilldelade oss Teknik och äldre, vårt fokus var att dela upp uppgiften med Dåtid, Nutid och Framtid. 
Hur utvecklades tekniken och hur var tekniken förr, Hur ser tekniken ut idag och hur fungerar den för att förbättra vardagen, eller underlätta för äldre idag. Sen har vi sist framtiden och då är det två i gruppen som ska ta fram om tekniken i framtiden med äldre. 
 
Folk har ju mycket förutfattade meningar kring äldre och teknik, det är inte ofta man tänker på äldre när man hör ordet Teknik. 
 
Så detta är en uppgift som jag och min klasskompis ska komma igång med lite idag. 
 
Sen tänkte jag även på det här med och blogga, det finns seriöst en gammal dam 104-år som bloggar ! häftigt :D 
Gå in på hennes blogg och kolla :) 
 
http://www.123minsida.se/Bojan/99578338 

Kommentera här: