Update!

Heej! :) 
 
Hoppas ni alla haft en bra helg! 
 
Helgerna går ju så fruktansvärt fort och man känner alltid att man inte hinner med något förrän det är en ny vecka.
 
Jag var ju lite knäckt från att inte ha klarat Sjukdomsläran, men nu har jag tagit nya tag och fokuserar just nu på att klara Farmakologi tentan. Jag anser att jag legat i fas med att renskriva anteckningar efter föreläsningarna och har använt boken en hel del.
 
Efter att jag fick beskedet om icke godkänt på Sjukdomsläran så hade jag fått göra fyra tentor nu i December månad, det är en hel del. Sen fick jag lite rådgivning från min lillebrors pappa, som då har studerat på universitet en gång och vet hur stressigt det kan vara. Fick rådet om att skippa Anatomi omtentan nu och fokusera på Farmakologi tentan denna veckan och efter den är avklarad ska jag plugga till Läkemedelsräknin, sen efter det Sjukdomsläran.
 
Jag har seriöst en tenta i veckan nu 3 veckor fram. Det är roligt att läsa till sjuksköterska för övrigt men nu är de tufft, får fortsätta kämpa för det kommer löna sig.
 
 
Såhär ser mitt schema ut framöver; 
  • Farmakologi tenta 2/12. 
  • Läkemedelsberäkning 9/12. 
  • Sjukdomslära omtenta 18/12. 
Keep fighting. Keep going strong. 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Åh låter så mycket att göra på så kort tid!! Men det fixar du galant :) Hur brukar du plugga till en tenta? Tycker du farmakologin är enklare att plugga till än sjukdomslära? :)

Svar: Hej. Jag brukar sätta mig 3 dagar innan tentan och repetera alla anteckningar genom att sitta och läsa igenom åhörarkopior och anteckningar. Det tar kanske 2-3 timmar. Sen gör jag även gamla tentor för att testa kunskapen. Ja tyckte sjukdomsläran var roligare att plugga till och var väldigt nära att klara den tentan. Ha de så bra. :)
Emely Denise

2 Anonym:

Hur mycket timmar pluggar du varje dag innan tentan 😊

Svar: Hej. Tentan kommer upp så snabbt som möjligt, inom någon dag. Jag pluggar cirka 30-40 timmar i veckan och en vecka innan tentan sätter jag mig och repeterar alla anteckningar 3 dagar i rad. Det fungerar garanterat 👍 Repetition är bra för att komma ihåg allt man ska kunna.
Emely Denise

3 Mimmi :

Kommer du lägga upp sjukdomslära tentan sen :)

Svar: Hej. Ja den kommer upp imorgon under dagen :)
Emely Denise

Kommentera här: