NKSE från helvetet

Hej! 

Fy för tusan säger jag bara, skrev nkse tentan digitalt idag mellan 9-12. Det var den värsta tentan jag gjort under dessa 3 åren, då är jag helt seriös. Det var upplagt så att vi hade ett zoom samtal med 2 andra från klassen och en tenta vakt, här skulle vi ha kameran och ljudet på under hela tentan. Vi fick dokument med tentafrågan på mejlen, så varje tentafråga var på ett dokument som vi skulle svara på och skicka tillbaka, så här höll det på med 16 sidor. Jag var så stressad över att finna svaren på frågorna i böckerna, klockan 9:50 var jag endast på blad 4 av 16. Tentavakten skrev och frågade om min taktik och såg till att jag skyndade på lite. Så efter det fick jag mer flyt och svarade snabbare på frågorna. 

Hoppas bara att det räckte hela vägen, som ni vet är läkemedelsdelen inte min favorit men den kändes ändå hyfsad. Nu var ju kraven högre från 30 poäng till 40 poäng av 50 poäng för att få godkänt och tiden var 3 timmar istället för 4. 

Det som är skönt är ju att detta är den sista tentan på utbildningen, så klarar jag den behöver jag inte plugga mer! Det är en sjuk känsla. 
 
Håll tummarna för mig att jag klarat den! Nu återstår bara att få svar på tentan, är ledig 2 veckor innan nästa praktik så nu kan jag slappna av lite i alla fall. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hur gick det på tentan? 🥰

Svar: Vi har inte fått svar ännu, men hoppas att det räckte med att jag gjorde mitt bästa 😄
Emely

2 Linda:

Hej!
Jag går i termin 5 och ska skriva NKSE i mars! Har du några tips på hur man pluggar inför detta? Eller har du tentan tillgänglig som du skrev t.o.m? :)

Mvh Linda

Svar: Hej! Repetera alla anteckningar från anatomi föreläsningar och från medicinsk tekniska boken. Repetera vårdhandboken och öva på gamla tentor. Tyvärr har jag inte tillgång till den tentan då den var online.
Men ett tips är att börja i god tid! Hoppas det går bra för dig.
Emely

Kommentera här: