Mittbedömning

Hej på er!! 
 
Då har halva tiden av praktiken passerat och hade mitt mittbedömningssamtal tillsammans med handledare och lärare i fredags. Vi gick igenom assce formuläret tillsammans och var ganska överens med hur vi bedömt mig enligt målen. Jag fick komplimanger av handledaren som att hon tyckte att jag var duktig med att ge rätt och lagom mängd information till patienterna som är en god egenskap. Det tänkte inte jag på att jag gjorde faktiskt så det var roligt att höra. 
 
Sen sa min handledare att fortsätter du så som du gjort dessa veckorna, har jag inga problem att sätta godkänt på dig. Det var ju en stor lättnad att höra också lite press, men ja riktigt härligt att höra det från handledaren. 
 
Jag och mina handledare kommer så bra överens, vi har lätt att prata med varandra och de litar på mig och vi har fått en förtroendefull handledare- student relation. 
 
Så ja det kändes väldigt bra det här mittbedömningssamtalet, stor skillnad från förra praktiken. 
 
Nu är det fyra veckor kvar, nu kör vi järnet! 😄

Kommentarer:

1 Sandra:

Hej. Jag läser nu termin 3 där jag ska få ronda på min VFU. Min fråga till dig är då vad är det man ska ta upp på ronden som sjuksköterska? Jag vet att man ska ha förberett vitalparametrar och liknande men vad mer förutom det?

mvh

Svar: Det du kan ta upp på ronden kan vara exempelvis om det finns trycksår, eller något nytillkommet, provssvar som kan vara relevant exempelvis lågt hb, kanske behövs ge blod.
Ja råda lite med handledaren för det kan ju vara olika beroende på patient och avdelning.

Lycka till! :)
Emely

Kommentera här: