Slut på VFU

 
Då var praktiken slut för denna gången och nu är det skola igen på Tisdag den 12/12 i 2 veckor. 
Praktiken var överlag väldigt lärorik och roligt att vara med och se hur det är på sjukhuset, jag har aldrig jobbat på sjukhus så det var lite annorlunda från Lss vården till sjukhusvården. Det var skönt att ha med sig erfarenhet från omvårdnad i Lss och den kunskapen man fått därifrån. 
Det tråkiga på praktiken var att där var en eller två undersköterskorna som var lite bittra över studenter och klagade på både mig och mina klasskompisar över allt vi gjorde. Tråkigt att det ska finnas såna personer som gör vardagen lite bitter. 
 
Min handledare var härlig att följa och väldigt duktig i att låta mig ta intiativ och göra saker praktiskt, fick ta blodprov på henne och sen fick jag själv blanda antibiotika och dropp. 
Min handledare skrev en väldigt finkommentar på min slutbedömning. 
 
-Handledares Kommentar " Du har stora ambitioner till att bli en jätteduktig sjuksköterska. Du har en mycket bra grund att stå på. Nu är det bara att jobba vidare på det du ha så kommer du bli jätteduktig. " 
 
 
 

Kommentera här: