Termin 2!

Hejsan ! 
 
Hoppas ni har det bra nu efter ledigheten och allt har startat igen. 
 
Nu har första kursen i Termin 2 startat, det var lite strul med regristreringen först. Blev regristrerad på psykologi men det har jag ju redan läst, så hörde av mig till studieadministratör som fixat felet. I den här kursen blir det ingen tenta, så himla skönt. 
 
Termin 2 har startat och det innebär att jag är tillbaka i Jönköping. Åkte tillbaka igår, tog lite längre tid än vanligt men kom fram på kvällen. Det känns ändå ganska bra, lite konstigt att sitta helt ensam på kvällarna framför teven. Det känns spontant som att denna terminen kommer att bli spännande men också lång och jobbig.
 
Träffade vännerna i klassen idag, väldigt trevligt och roligt. Fick även komplimanger om min nya frisyr, då blir man lite extra glad. Roligt att komma tillbaka och umgås igen med klasskamraterna. 
 
Vi ska läsa Gerontologi 5 veckor ( ingen tenta) 
Farmakologi. 
Sjukdomslära.
Vetenskaplig grundkurs. 
 
Kanske inte helt korrekt ordning, men vet att vi ska läsa vetenskaplig grundkurs sist. En hel del tuffa kurser, har hört att Sjukdomslära ska vara tuffare än Anatomin :O hoppas inte det stämmer. 
 
Köpte kursboken idag " Äldre och Åldrande" tänkte försöka låna de andra böckrna till kommande kurser, spara lite pengar på det sättet. 
 
Min nya Frisyr 🤗😀
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: