Vårkänsla

 Hej allesammans! 
 
Sitter just nu vid köksbordet och ser solen skina in genom köksfönsterna, helt underbart! Man kan redan se blommor komma fram i rabatterna och höra fåglarna vissla. Detta ger mig lite motivation till att fortsätta kämpa för nu är det dags för uppsatsskrivning. 
 
 Vi har valt att skriva om Anorexia, då vi tyckte att det behöver belysas mer i dagens samhälle, det är inte så omtalat. Kamraten som jag ska skriva med var intresserad av psykiska sjukdomar och det var även jag, så vi tyckte detta passa oss. 
 
Så inför uppsatsen har vi nu första uppgiften: 
Skriva ett utkast på inledning, bakgrund, syfte och metod. 
Detta ska vara inlämnat nästa söndag och vi har inte riktigt kommit igång med hur vi ska lägga upp sökorden och syftet. 
 
Ja den tuffa delen har nu börjat på sjuksköterskeprogrammet, men så länge det är ett intressant område att skriva om så går det lite lättare. En morot som jag har i tankarna är att det inte dröjer länge till utbildningen är klar. 
 
Idag ska jag ut och cykla i vårvädert, sen ska jag sätta mig och fila lite på uppsatsen. 
 
önskar er en trevlig söndag! 
 

Kommentera här: