Klurigt

Hej på er allesammans! 
 
Jag skrev tentan igår på del B och jag måste säga att jag är sjukt besviken på lärarna. För det första så hade vi pratat mycket om ileus, pancreatit, diabetes på seminarierna men det var inget om pancreatit på tentan, en fråga om ileus där man skulle förklara skillnad mellan mekanisk och paralytisk. Sen fattades meningar på vissa frågor så den var svår att tyda. Sen var där en fråga som jag inte riktigt förstod vad det var de var ute efter. 
 
” Du får in en patient på vårdcentralen och misstänker snart Gallsten, vad får dig att misstänka det” 
 
Vadå snart gallsten! Jag tänkte bara ja men riskfaktorer för gallsten och crp kan vara förhöjt med tanke på inflammation, jag tolkade ju den helt fel på grund av att jag hängde upp mig på ordet Snart. 
 
 
Ja det var ju inte bara jag som tyckte att tentan var konstig och inte alls lik tenta A. Får jag Godkänt så är det bara ren tur. 
 
Idag kommer en ny vlogg upp på min kanal Emely Nutrix 
Där visar jag inför tentan och efter tentan. Den kommer upp runt 19-20 ikväll :)
 
Kram på er! 

Kommentera här: