Det här gick ju bra

Nämen sa någon Feber! 
Ja jag har haft feber nu sen tisdag, det började med attt jag skulle jobba kväll 13:15-21:45 och jag satt i min fåtölj 11:30 och kände hur huvudet värkte och mina kinder blev varma. Tog tempen och då var den 37,8 ( Min normala temp är 36,4) 
 
Jag kände mig hängig, men gav mig ändå av till jobb för jag ville inte ringa och sjuka mig första veckan på nytt jobb. Kände åt kvällen att jag blev yr och svag och ännu varmare om kinderna, tog en ny temp på jobb och då var den 38,7, mådde skit men tänkte att jag ville härda ut, det var bara 1 timme och 30 min kvar innan passets slut.
 
Hon jag jobbade med tillsammans den dagen var också ny på jobbet och hon tittade på mig och sa ” Du ser inte alls kry ut, gå hem så tar jag det sista” envis som jag är så fortsatte jag lite till med att bädda rent två sängar, sen kollapsa min kropp. Då sa min kollega ” Nu måste du gå hem” 
 
Så ja det var bara att åka hem och än idag har jag feber och inte kunnat gå till jobbet. Förhoppningsvis är jag frisk till på måndag så jag inte missar fler pass.
Jag har riktigt dåligt samvete just nu, men jag vet att man inte kan hjälpa att man blir sjuk. 
Bara så typiskt! 
 
 

Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

Uscha, hoppas du får bli frisk snabbt!

Svar: Tack så mycket!
Emely

Kommentera här: