Fysiologi 1

Hej! 
 
Ber om ursäkt för försenat inlägg! 
 
Jag skrev ju tentan i fredags mellan 09:00-12:00, den dagen bestämde jag mig för att sitta kvar till klockan 12 , men det blev ändå att jag gick 11:30. Jag tyckte det gick väldigt bra, jag kunde svara på allt men det var två eller 3 som jag var lite osäker på det här med calcium regleringen, fysiologiskt åldrande och primärurin frågan. Sen kom jag på igår att jag hade missat svara på den kemiska processen i tunntarmen med enzymerna sekretin och cholecystokinin jag vet ju vad de gör men jag skrev enbart om enzymerna Amylas, trypsin och lipas hur de verkade. 
 
I och med att det kommer en muntlig tenta på tisdag där de går igenom tentafrågorna så kanske jag kan komplettera de frågorna jag var osäker på. 
 
Är det någon av er som gjort en sådan muntlig tentan innan på fysiologi 1 och som skulle vilja förklara hur det går till, så gör gärna det 😊

Kommentarer:

1 SSK termin 1:

Hej! Såg att du hade läst medicinsk mikrobiologi i Jkpg. Vad tyckte du om tentan? Har tenta nästa vecka och är sjukt nervös :(
Kan du ge mig tips på att klara den..

Svar: Hej jag satt ungefär varje dag i en vecka innan tentan och läste igenom alla mina anteckningar som jag renskrivit och repeterade 2-3 gånger om dagen. Jag gjorde även så att jag bytte studieplats för att vänja hjärnan vid att koncentrera och inlärning på olika platser, som utomhus, i fåtöljen, i köket, på biblioteket. Du kan titta på min temta som jag gjorde i jönköping, den ligger under tentor.
Hoppas det hjälpte och lycka till!
Emely

2 Anonym:

Har du svar på tentan du gjorde (medicinsk mikrobiologi) ☺️

Svar: Hej nej jag har inte lagt upp svaren men det kan jag föra 😊
Emely

3 Emelie:

Hej! Gick inte att kommentera på ditt senaste inlägg men om du vill kan du få mina anteckningar på farmakologin som jag skrev HT14, vet inte om det hjälper dig. Men hör av dig på min mail om du känner för det :) Och grattis till anatomin och fysiologin!

Kommentera här: