Anatomi Skriven

 
 
Hejsan svejsan! 
 
Idag är det dagen som jag skrev anatomi tentan och jag känner mig säker på att jag klarat den, jag var osäker på var lårbensartären satt och sen vet jag att jag placerade fel på var lysosomer finns i cytosolen och osäker på om jag satte rätt på cellkärnan. 
Det var mycket att översätta orden från svenska till latin och tvärtom, samt att placera ut var på kroppen som de orden som angavs fanns anatomiskt. 
 
Längtar tills resultatet men känns ändå som att jag klarade Anatomi tentan. Imorgon är det fysiologi tentan och den är jag ju ännu mer nervös över, det är ju den svåraste delen men känner mig ändå ganska säker på vad det är man ska kunna  inför tentan. 
 Man är ju alltid lite nervös inför stora prov. 
 
Skriver om mina tankar om hur det kändes efter provet imorgon. KRAM :) 
 

Kommentera här: