Uppdatering!

Hej allesammans! 
 
Hoppas ni kan förlåta mig för att jag inte uppdaterat bloggen på länge. 
 
Vad har hänt sedan sist? 
 
Ja jag blev ju underkänd på praktiken som var på 9 veckor på frund av att jag var sjuk stor del av praktiken. Det som störde mig mest var att jag fick reda på när det var två dagar kvar, att jag var underkänd. 
Jag bokade tid för möte med rektorn och jag var ju väldigt nervös över att läraren som varit ganska emot mig och det skar sig mellan han och mig, så jag var nervös över att han skulle vara med på mötet. 
 
När jag kommer till rektorn visar det sig att läraren inte kommer att vara med. Så det gjorde att jag kände att jag kunde öppna upp om vad som hänt och hur jag upplevde allt. 
 
Så jag fick en individuell studieplan, jag kommer att läsa Vetenskaplig teori och metod 2 nu, sen kursen med uppsatsskrivning och sist omvårdnad komplexa (minns inte hela namnet på vissa av kurserna) 
 
Efter sommaren ska jag göra om VFU 2 mellan vecka 36-45
därefter gör jag den valbara kursen och sedan fortsätter jag vidare.
Jag kommer alltså byta klass vilket suger, men jag vill bara bli klar nu så ja det är som det är. Jag kommer att vara med på avslutningscermonin med min klass. Sen slutar jag på våren. 
 
Ja känns sjukt att jag är färdig nästa vår! Då ska jag stå där som sjuksköterska. Ja det är galet! 
 
Jag längtar så 😄 
 
ja det var min uppdatering och jag lovar att försöka skriva lite oftare, vad vill ni att jag ska skriva om? 
 
Kram på er!! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hur funkar det i Halmstad? Gör du om praktiken på samma avdelning eller en ny? Tänker då de redan vet vad du behöver öva på eller om man får börja helt på ny kulla? Oavsett lycka till :)

Svar: Hej! Jag hoppas att det är på ny avdelning för jag trivdes verkligen inte på den avdelningen. Tack så mycket :)
Emely

2 sskhelena.blogg.se:

Va bra att du får göra om VFUn, hoppas du får en bättre handledare nästa gång. Ramlade över din blogg nu under helgen, och tycker du är en riktig kämpe som jobbar på trots att du har din sjukdom.

Jag läser för övrigt T2 och har som dig ett framtida mål att bli barnmorska. Jag bloggar också om mina studier. Om du vill läsa så finns den på sskhelena.blogg.se

Mvh Helena

Svar: Hej! Vad roligt ska gå in och läsa din blogg. Ja det är tufft, men det går. En dag kommer jag vara färdig och det kommer vara värt det. Tack för din kommentar ☺️Lycka till med dina studier!
Emely

Kommentera här: