Tillgodräkna till Halmstad

Hej! 
 
Hoppas ni tyckte om det förra inlägget om stödstrumpor, jag är verkligen förälskad i deras stödstrumpor och måste beställa fler. 
 
Kom på att jag glömt skriva ett inlägg om vad jag har fått tillgodoräkna mig från Jönköping till Halmstads ssk program så tänkte redovisa det lite snabbt idag!
 
MIN STUDIEPLAN VT17. 
 
Regristrerad på Omvårdnadens grunder 15hp, v3-12. 
 
Tillgodoräknas Etikseminarium 1 hp. 
Tillgodoräknas Examination omvårdnad (tentan) 6,5hp. 
  • Går på övriga seminarium och färdighetsträningar+ färdighetsprövning. 
Regristreras på Human Biomedicin 1, 15hp, v3-22- 
Tillgodoräknas Fysiologi 2 Mikrobiologi och immunförsvaret 3hp. 
  • Ska läsa 19,5 HP denna terminen fram till 4:e Juni
  • Ska läsa Anatomi och fysiologi. 
MIN STUDIEPLAN HT17. 
Regristreras på programtermin 2. 
Tillgodoräknas Vetenskaplig teori och metod 1, 7,5hp, hela kursen. 
 
  • Blir ungefär 19,5 HP som jag även ska läsa termin 2. 
Får inte tillgodoräkna Psykologi 7,5hp och Gerontologi 7,5hp då de ej motsvarar examensmoment i sjuksköterskeprogrammet på Halmstad. 
 
Så såhär ser det ut första året och jag kommer att behöva jobba extra en hel del då jag inte får fullt CSN, men jag är glad över att jag bytt till Halmstad då jag redan märkt att det är mycket mer praktisk Inlärning och det gillas! :)) 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Kom in oxo exakt där men vill göra exakt som du,då jag bor i Skåne . Mah eller lund ,Kristanstad eller Blekinges tekniska högskola (ssk-program ) kan tänka mig byta till dessa orter . Men om jag förstått rätt så räckte det för dig att läsa enbar 1 termin i Jönköping sen studieortbyte och börja termin 2. Räcker det då att läsa 1 termin bara ,är de garanterat att man kommer in?
Kram från en som blivit antagen i Lindköping
PS. Lindköping /Norrköping läser väll samma ingen skillnad va på det

Svar: Hej! Grattis till platsen :) Jag gick till min studievägledare och fick rådgivning om hur jag skulle gå tillbäga. Jag fyllde i en blankett med tillgodoräknande ansökan och skrev in de kurser jag klarat av och sen får man beslut från skolan som man vill byta till vad som går att tillgodoräkna sig. Det är ju inte alltid skolorna ser likadana ut i utbildningen, det skiljer lite med kurserna och hur kursen är lagd. Kontakta skolan du vill byta till samt hör med din studievägledare på skolan du går nu. Kramar! Emely och God fortsättning! Har du något du skulle vilja jag skrev mer om på bloggen så hör gärna av dig igen!
Emely

2 Anonym:

Tack fina för din återkoppling och omtanke .detsmma till dig med ,gott nytt år❤️

Svar: Det var så lite så! Gott nytt år😄 Och lycka till med studierna!
Emely

Kommentera här: