Flytta!

Heej! 
 
 
Nu är jag sååå lättad så det inte är sant! 
 
Igår på min lillebrors födelsedag ringde ett väl behövligt samtal, Halmstad universitet ringde om att jag fått en plats till att börja på sjuksköterskeprogrammet i Halmstad.  Har ju länge sökt för att komma in med pendelavstånd från Helsingborg. 
 
Det blev först en chock och lite osäker så ska ringa tillbaka idag och säga att jag bestämt mig ändå. 
 
Det blir ju att jag börjar med de kurserna som jag redan läst men som jag får tillgodoräknat och under det året kan jag fokusera på det som jag inte klarat sen tidigare. Detta var ödet för jag hade sådan press nu med allt som hänt. 
 
Så nu har jag sagt upp mitt studentboende och ska bara skriva tentan imorgon sen på söndag åker jag tillbaka till Helsingborg och bor hemma under studierna 😃 

Kommentarer:

1 Sjuksköterskestudenten:

Välkommen hit! =)

Svar: Jaså! Du går i Halmstad? Kanske du har några nybörjar tips på den skolan ☺ Tackar
Emely

2 Sjuksk%F6terskestudenten:

Det gör jag. Bara att kolla igenom min blogg så har jag beskrivit alla kurser som vi har haft. Börjar du från termin 1 och får vissa kurser tillgodoräknade eller hoppar du in i en annan termin?

Svar: Aha roligt! Jag ska börja i Termin 1 och följa den kursen tills att jag får reda på det som jag kan få tillgodoräkna mig. :)
Emely

3 Emelie:

Lycka till med allt :)
Pluggar också i Halmstad termin fem, så har du några funderingar är det bara att fråga!

Svar: Tack så mycket. Det känns lite kaos nu att hitta allt, hur vet man var föreläsningen ska äga rum. Vad ska man tänka på lixsom?
Emely

4 Emelie:

Oftast håller vi till i R huset där det finns en skärm med vilket klassrum du ska hålla till i där du letar efter klassnamnet som i ditt fall borde vara vt17sskhd och sen står tiden bredvid :) Första veckan tog jag det lite som det kom, träffade basgruppen och försökte mest lära känna alla nya personer. Och lärarna informerar en om allt möjligt :)

Svar: Aha tack så mycket för infon. Hur gör man med att få ett studentkort ? :)
Emely

Kommentera här: