Utekväll

Hej Allihopa!
 
Hoppas ni har haft en trevlig helg. Ber om ursäkt för ett långt inlägg :) 
 
I fredags var jag ute med mina klasskompisar och firade tentorna samt att vi har klarat 1 år. 
Kvällen började klockan fem och vi åt middag på Jensens bofhus, diskuterade tentan som vi gjort den eftermiddagen. Efter middagen stack vi vidare till bowling, nattbowling. Då tävlade man tillsammans för att vinna mot andra lag och den som kom första plats vann inträde eller något till uteklubben glädje. Däremot så är det 23 års gräns där så inte säkert vi kommit in även om vi vunnit. Vi hade jättekul och tiden gick väldigt fort. 
 
Efter bowlingen stack vi hem till mig och förfestade med Prosecco bubbelvin och spelade " Jag har aldrig" och lite andra spel. Vi var hemma hos mig från 21:00 ungefär och stack ut vid 23:30 till en bar i centrum. 
Däremot så hade jag druckit alkoholen lite för snabbt under kvällen och mådde inte så värst bra, men vi träffade några Killar som vi satt och snackade med till stängnings dags runt 01:00. Innan de stängde fick jag springa på toa för att spy som en kalv. Vet inte vad det var med mig, har aldrig behövt spy på en fylla, tror det var för att jag druckit för snabbt eller att min mage varit lite knas sedan innan. 
 
 
Så fick smsa min kompis om att komma till toaletten, då bestämde vi att åka hem. När jag kom ut från toaletten var baren helt tömd på folk inklusive de vi snackat med. Min kompis mamma var snäll och skjutsade hem mig runt 01:30. 
 
Även om jag mådde lite dåligt emellanåt, var kvällen en lyckad kväll och vi hade väldigt trevligt. Skönt att komma ut lite och släppa plugget för en stund. 
 
Idag blir det i alla fall plugg till sjukdomslära omtentan. 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ska du bara plugga om på dina anteckningar :) Jag börjar också med sjukdomslära plugget idag

Svar: Hej, jag ska plugga på ortopediska sjukdomar, stroke och neurologiska sjukdomar. Sen lite repetition på tumörsjukdomar, hjärt-kärlsjukdomar och de grundläggande man behövde kunna på del 1 i tentan. Så det blir lite nya anteckningar på det jag skulle plugga på och sen repetition på anteckningar. :) Lycka till med plugget!
Emely Denise

2 Anonym:

Okej! :) jag är nervös fastän jag kände att tentan gick bra så kuggade. Samma känsla med farmakologi 😖 Usch detta kanske inte är för mig

Svar: Jo detta klarar du, det blir lättare efter första året. Första året är ju det som är tuffast. Du klarar nästa tenta :)
Emely Denise

3 Sarah :

Hur många timmar lägger du på plugg innan en tenta, du har inte hunnit göra tenta tips inlägget ännu 😆

Svar: Hej! Det kommer ett inlägg om det denna veckan 😄
Emely Denise

4 Miriam :

Hejsan! Jag ska börja SSK programmet i jkpg i januari. Jag undrar hur upplägget är, kollade lite kurser åså, är det svårt att plugga till exempel till medicin kurserna som mikrobiologi och patofysiologi osv? Har ni många föreläsningar? Hur många gånger får ni göra om en tenta. Hehe så många frågor jag vet :(
Ska dock bli kul att läsa din blogg under utbildningen :)

Svar: Hej. Grattis :D Bra frågor! Det beror på hur man tycker att man har varit tidigare med att plugga till prov. Jag har alltid tyckt det varit jobbigt att göra prov. Jag tycker att anatomin var den som var jobbigast, men också rolig med tanke på att det är de vi ska veta som sjuksköterska senare. Jag tyckte mikrobiologin var roligast för där fick man ju göra labbtest och lukta på bakterier och så, jätte rolig och den jag gjort bäst på hittills. Hoppas du finner den lika rolig. Ja det varierar med föreläsningar beroende på vilken kurs det är. Att göra omtenta beror ju på sina egna kunskaper och beroende på vilken person man är så får vissa göra omtentor och vissa inga alls kanske. Jag har ju anatomi omtenta, sjukdomslära omtenta nu som jag vet.
Hoppas jag kunde hjälpa dig så gott som möjligt :)
Vad roligt att du ska läsa min blogg. Önskar dig all lycka till under starten!
Emely Denise

Kommentera här: