Kolmården

 
Tjena 😁🌞
 
Nu tänkte jag dra mig i örat och skriva om upplevelsen på Kolmården! 
Först och främst, jag har aldrig varit på Kolmården det var min första gång förra fredagen. 
 
Vi åkte med husbil upp på fredagen runt cirka 12:30, åkte med min mamma, lillebror och hans pappa. Hans pappa har husbilen och därför åkte vi med husbil upp. 
 
Det tar ungefär 5-6 timmar upp till kolmården, men vi sov över i Motala på Camping. 
 
När vi var framme på Kolmården började vi med att gå runt och titta på djuren, Zebror, apor, Elefanter m.m, samt mina favoriter Tigrar. 🐅 
 
Sen åkte jag och lillebrors pappa WILDFIRE, det var den häftigaste och läskigaste berg och dalbanan jag åkt. 
 
Sen åkte vi safari linbanan där man sitter i en stor korg och åker över djurparken och ser djuren både på nära höjd eller hög höjd. Den var lite läskig ibland. 

Kommentera här: